Activiteiten

HBW Workshop 1

Workshop

Een workshop is ideaal indien je op een interactieve wijze aandacht wilt focussen op het verbeteren van vaardigheden en competenties. Dit programma kan op verscheidene manieren worden ingevuld. Voorbeelden zijn een sollicitatietraining, LinkedIn-training of een les in personal branding. Daarnaast biedt een workshop ook de mogelijkheid bepaalde thema’s of problematiek te analyseren en te vertalen naar de praktijk.

Bedrijfspresentatie

Tijdens een bedrijfspresentatie kan men kennis maken met de dagelijkse werkzaamheden en processen binnen interessante bedrijven. Aansluitend kunnen bedrijven een onderwerp van hun expertise toelichten en op deze wijze studenten informeren over praktijkonderwerpen binnen het bedrijfsproces.

HBW Masterclass
new_years_eve_champagne-wallpaper-1920x1200

Netwerkborrel

De netwerkborrel biedt zowel studenten als bedrijven de gelegenheid om op een informele wijze in contact te komen met elkaar. Grijp de kans om te sparren over relevante en interessante onderwerpen binnen de gezondheidszorg onder het genot van een drankje.

Informele recruitment (zowel met als zonder CV-selectie)

Leer studenten op een andere manier kennen tijdens de informele activiteit.  Activiteiten die binnen informele recruitment vallen zijn: een bierproeverij, een high wine, een quiz-middag, etcetera. De exacte activiteit zal door de HBW-commissie worden georganiseerd.

celebration-cheers-drinking-glasses-1097425
Cropped image of hands of businesspeople working together on business project at office - Consulting

Business Case (CV-selectie)

Door middel van een Business Case zullen studenten in teams werken aan een aangedragen case van interessante bedrijven. Dit is ideaal voor bedrijven om de high potentials te vinden waar zij naar op zoek zijn. Studenten worden tegelijk uitgedaagd om een praktijkcase op een analytische wijze op te lossen. Aan de hand van CV-selectie krijgen de gekozen studenten de gelegenheid om cases te oefenen en meer wegwijs te worden in een sollicitatieprocedure.

Inhousedag (CV-selectie)

Een Inhousedag biedt studenten de mogelijkheid om een exclusief kijkje te nemen binnen interessante bedrijven en te oriënteren of een bedrijf bij hen past. Een Inhousedag vindt vaak plaats op hoofdlocatie van een bedrijf of op een bijzondere vestiging. Bedrijven bepalen zelf de invulling van het programma op locatie. Denk hierbij aan bijvoorbeeld presentaties, businesscases, informele borrels en natuurlijk een rondleiding in het bedrijf. Tijdens een Inhousedag maakt u kennis met de crème-de-la-crème van de studenten die deelnemen aan de Health Business Week door middel van CV-selectie. Studenten krijgen tegelijk de mogelijkheid om hun ‘ultieme visitekaartje’ achter te laten.

Creative meeting 2
Meeting 2

Speed-interviews (CV-selectie)

Speed interviews bieden de mogelijkheid om in korte tijd één-op-één gesprekken te voeren met bedrijven en toptalenten. Op deze wijze kunnen bedrijven en studenten persoonlijk kennis maken. De speed-interviews hebben in principe een oriënterende functie, maar kan tevens worden gebruikt als een eerste selectieronde voor het aantrekken van nieuwe trainees of starters. Om de kans op potentiële matches te vergroten, zullen de studenten door bedrijven worden uitgekozen op basis van een CV-selectie. De duur van de speed-interviews zal neerkomen op 10 minuten per student per gesprek.

Bedrijvendiner (CV-selectie)

Tijdens het bedrijvendiner krijgt u de kans om geselecteerde studenten te leren kennen op een informele manier. Als bedrijf kunt u tijdens dit diner de kans grijpen om over de besproken onderwerpen van gedachte te wisselen.

asparagus-barbecue-bbq-675951